Adidasi produsi de roboti

Adidas a anuntat ca acesta este primul an in care compania va vinde adidasi produsi de roboti. Incepand din anul 2017, compania a anuntat ca va introduce pe piata niste pantofi produsi de roboti. La mai bine de 20 de ani dupa ce compania si-a mutat fabricile in Asia, se pare ca aceasta companie are in vedere producerea din nou a echipamentului sportiv in Germania. In locul oamenilor, forta de munca va fi formata din roboti.

Fabrica va purta numele de SpeedFactory, urmand ca pe viitor compania sa inceapa sa lanseze mai multe astfel de fabrici, astfel incat sa acopere cat mai mult din cererea mondiala de articole sportive. Ei au in vedere sa deschida o fabrica asemanatoare in Statele Unite, urmand ca pe viitor sa extinda aceste fabrici si in Europa de Vest. Pantofii sport vor fi vanduti la un pret similar cu cel care se gaseste in momentul de fata pe piata, produsi de muncitorii din Asia. Diferenta costurilor de productie va fi una destul de mare, iar in urma acestor costuri, cresterea de profit a celor de la Adidas ar trebui sa se faca simtita.

Adidas va cheltui cam 5 dolari pe ora pentru functionarea unui robot obisnuit, in timp ce un angajat din Asia este platit cu 10 dolari pe ora pentru aceasta munca. In Germania forta de munca este de 5 ori mai bine platita fata de Asia, ajungand la 50 de dolari pe ora. Cresterea cheltuielilor cu forta de munca in Asia a facut compania Adidas sa renunte la aceasta forta de munca, dezvoltand tot mai accentuat sistemele automatizate. Aceste sisteme devin din ce in ce mai bune pe masura ce trece timpul, iar Adidas doreste sa profite de pe urma acestor sisteme.

China este tara care instaleaza cei mai multi roboti din lume, ajungand undeva la 90.000 de unitati in 2016, avand o prognoza de crestere ce va atinge 160.000 de unitati pana in anul 2019. In momentul de fata ponderea robotilor este mai mica, existand un numar de 49 de roboti la 10.000 de lucratori. Chiar si Nike are in vedere deschiderea unor fabrici similare, in care automatizarea va juca un rol crucial. Cei de la Nike doresc si ei sa extinda conceptul de automatizare in crearea celor mai bune articole sportive, astfel incat sa ajunga sa reduca din costuri, scapand de costurile ridicate pe care trebuie sa le suporte pentru platirea angajatilor.

Sursa

Lasă un răspuns